یک بدنساز حرفه ای توضیح می دهد که چرا بلند کردن وزنه های سبک تر می تواند عضله بیشتری بسازد – اگر این کار را به درستی انجام دهید

  • saeed
  • 8 بازدید
  • 0 دیدگاه
  • سه شنبه 15 خرداد 1403

یک بدنساز حرفه ای توضیح می دهد که چرا بلند کردن وزنه های سبک تر می تواند عضله بیشتری بسازد – اگر این کار را به درستی انجام دهید یک بدنساز نخبه گفت که از یک تکنیک ورزشی به نام نگاتیوهای آهسته برای عضله سازی بیشتر استفاده می کند. تکرارهای غیرعادی نیز نامیده می شوند، منفی ها می توانند با ایجاد تنش بیشتر بر روی عضله، به بهینه سازی دستاوردها کمک کنند. تکرارهای آهسته و کنترل‌شده با وزنه سبک‌تر می‌توانند بهتر از بلند کردن تا حد امکان عضله بسازند.

نیک واکر، بدنساز، گفت که یک تکنیک ساده به او کمک کرده است بدون اینکه وزنه های سنگین را به حداکثر برساند، عضله جمع کند. واکر پس از برنده شدن در مسابقات نیویورک پرو در ماه مه، بلیت خود را برای مستر المپیا 2024، معتبرترین رقابت این ورزش، ثبت کرد. سال گذشته، او پیش از اینکه به دلیل مصدومیت از میادین دور شود، یکی از علاقه‌مندان برای برنده شدن در آن رقابت بود، و در سال 2022، واکر برنز المپیا و همچنین جایزه «قهرمان مردمی» مورد علاقه هواداران را به خانه برد. رقابت در میان بزرگ‌ترین و بدبخت‌ترین ورزشکاران جهان تعهدی جدی می‌طلبد. اما یکی از تکنیک‌های مورد علاقه واکر در ورزشگاه می‌تواند به شما کمک کند تا باهوش‌تر تمرین کنید، در زمان صرفه‌جویی کنید، و حتی اگر در تلاش برای بزرگ‌تر شدن نباشید، هیکلی ورزشکار بسازید.

واکر در مصاحبه ای با Business Insider از طریق همکاری با برند نوشیدنی انرژی زا سلسیوس گفت که ساخت عضلات بدون چربی کمتر به افزایش وزن و بیشتر در مورد ایجاد تنش روی عضلات با فرم دقیق است. او گفت: "من بسیار آهسته، بسیار کنترل شده تمرین می کنم. سعی می کنم بدون افزایش وزن زیاد، حرکت را سخت تر کنم." "این جایی است که ماهیچه رشد می کند." واکر با جابجایی وزنه‌های بزرگ غریبه نیست، اما می‌گوید بلند کردن وزنه‌ها در حال حاضر اولویت کمتری دارد. در عوض، او از نگاتیوهای آهسته استفاده کرده است، تکنیکی برای به حداکثر رساندن رشد عضلانی با وزن کمی کمتر. او گفت: «قوی بودن من را به سطح خاصی رساند، اما فکر نمی‌کنم از نظر بدنسازی در بهبود فیزیک بدنی و برخی از قسمت‌های بدن کمک چندانی کند. "من یاد گرفتم که بار را سبک کنم و عضله را تا جایی که می توانم منقبض کنم." که به عنوان تکرارهای غیرعادی نیز شناخته می شود، موارد منفی شامل تمرکز بر طولانی شدن یا کاهش بخشی از یک تمرین، اغلب کاهش سرعت حرکت برای افزایش تنش روی عضله (که منجر به رشد می شود) است. دیو رینزی، مربی قدرت، قبلاً به Business Insider گفته بود که با استفاده از این تکنیک، دواین «راک» جانسون را آموزش می‌دهد، و در حالی که یک نماینده غیرعادی خوب ممکن است کمی سبک‌تر باشد، شما همچنان می‌خواهید آنقدر سنگین باشد که احساس چالش کنید. تکرارهای غیرعادی همچنین باعث صرفه جویی در زمان در باشگاه می شود زیرا عضلات شما بدون نیاز به ورزش بیشتر سخت تر کار می کنند. به گفته واکر، گاهی اوقات استفاده از تکنیک هایی مانند ست دراپ می تواند بدون جلسات طولانی باشگاه نیز به به حداکثر رساندن سود کمک کند. او می‌گوید: «من یک ساعت تاپ تمرین می‌کنم، شاید برای پاها کمی بیشتر تمرین کنم، اما همین حدود است. واکر با نگاهی به مسابقات مستر المپیا 2024 در ماه اکتبر، گفت که قبل از شروع آمادگی برای مسابقه، مدتی را برای استراحت صرف می کند. او گفت: "من در حال حاضر در حالت سرد هستم، اجازه می دهم بدن بازیابی شود، نه اینکه با شدت زیاد تمرین کنم." بدنسازی یک ورزش شدیدا بدنام است و می‌تواند هم برای آسیب‌دیدگی و هم برای شرایط سلامتی طولانی‌مدت مرتبط با دوچرخه‌سواری با وزن، افزایش حجم عظیم وزن و استفاده از مواد تقویت‌کننده عملکرد مانند استروئیدها خطرناک باشد.

واکر گفت که مراقب معاینات پزشکی است تا سالم بماند، اما اجازه نخواهد داد ترس از آسیب دیدگی دیگر مانع از مبارزه او برای کسب مقام برتر در این ورزش شود. او گفت: "در پایان روز، شما می توانید با بهترین فرم ممکن تمرین کنید. اما هر اتفاقی ممکن است رخ دهد."

ارسال دیدگاه

wave
کد امنیتی رفرش
ESC را فشار دهید تا بسته شود